2015.02.04. 19:00:00 3288 54

Ezt nézd a moziban: februári filmajánló
A hír elolvasásával 500 Ft-tal növelheted a nyereményedet. Ha tag vagy, jelentkezz be, ha új vagy, regisztrálj itt (ingyenes)!

Izgalmas, romantikus, erotikus, vicces, horrorisztikus és még sorolhatnánk. A február igazi mozis hónap lesz, és végre bemutatják azt a filmet is, amire másfél éve várnak a rajongók, jön a Szürke ötven árnyalata!

Mozi és popcorn - PROAKTIVdirekt Életmód magazin és hírek - proaktivdirekt.com Mozi és popcorn

WHIPLASH (FEBRUÁR 5.)

Ez az a film, amiről úgy jön ki az ember, hogy legszívesebben rögvest újranézné, annyira magával ragadó. Aki esetleg abban a tévhitben élne, hogy a jazz-zenészek világa érdektelen, azt már a nyitójelenet meggyőzheti ennek ellenkezőjéről: az ambiciózus dobos (Miles Teller) és a maximalista, kegyetlen zenetanár (J. K. Simmons) első találkozása rögtön pattanásig feszült, mégis humoros, és a két férfi itt kezdődő ádáz harcában végig megmarad ez a kettősség, ami olyan ellenállhatatlanná teszi a film hangulatát. Még a jazzt sem feltétlenül kell hozzá szeretni.

A SZÜRKE ÖTVEN ÁRNYALATA / FIFTY SHADES OF GREY (FEBRUÁR 12.)

A végtelenül népszerű erotikus ponyva filmváltozatát igazából csak egy okból várjuk: hogy kiderüljön, vajon tényleg annyira vérszegény-e, amilyennek az előzetes alapján tűnik, vagy sikerült mégis belecsempészni némi erotikát, csak egyelőre ezt titkolják. Azt előre bejelentették, hogy meztelenkedés nem nagyon lesz, így erősen szkeptikusak vagyunk. Meglátjuk, hátha mégis felizzik a levegő Jamie Dornan és Dakota Johnson közt.

LIZA, A RÓKATÜNDÉR (FEBRUÁR 19.)

Ujj Mészáros Károly első egész estés munkája magyar filmben szokatlan hangot üt meg: hóbortos, játékosan horrorisztikus mese, amelyben egy ártatlannak tűnő ápolónő (Balsai Mónika) környezetében sorban elhaláloznak az emberek. A furcsa Lizának van még egy mások számára láthatatlan barátja is, aki felbukkanásaikor japán slágereket énekel, és lehet, hogy minderre az a magyarázat, hogy a lány igazából egy férfilelkeket zsákmányoló rókatündér. Ráadásul az egész egy sosem létezett Budapesten játszódik, ami leginkább talán a 60-as évek Párizsára emlékeztet. Vagy arra sem.

AMERIKAI MESTERLÖVÉSZ / AMERICAN SNIPER (FEBRUÁR 19.)

Clint Eastwood az elmúlt években rendezett pár totál érdektelen filmet, de ha az elképesztően feszültségteli előzetes nem hazudik, az Amerikai mesterlövész megint jól sikerült. Bradley Cooper játssza benne Chris Kyle-t, aki iraki bevetései során összesen kb. 160 embert ölt meg. Úgy tűnik, Eastwood érzékletesen jeleníti meg, milyen iszonyatos nyomás van egy orvlövészen, és a háború hogyan őrli fel a benne részt vevőket. Cooper alakításáról pedig a bemutató óta ódákat zeng az angolszász sajtó.

NAGY SZEMEK / BIG EYES (FEBRUÁR 19.)

Walter Keane az 50-es, 60-as években nagy népszerűséget szerzett túlméretezett szemű gyerekeket ábrázoló festményeivel, azonban később volt felesége, Margaret előállt azzal, hogy valójában ő festette a képeket. Az ügyből pereskedés lett, mely oda futott ki, hogy egy bíró arra utasította a két Keane-t, hogy a tárgyalóteremben az esküdtek szeme láttára fessenek egy-egy képet. Tim Burton régóta rajongója a Keane-festményeknek, amelyek szomorkás, sötét világa közel áll az övéhez, és most Amy Adamsszel és Christoph Waltz-cal a főszerepben meg is filmesítette a házaspár történetét.

VADON / WILD (FEBRUÁR 19.)

Ez is egy igaz történet megfilmesítése: egy Cheryl Strayed nevű amerikai nő 26 éves korában felismerte, hogy szeretett anyja váratlan halála után szétesett az élete, és hátrahagyva felbomlott házasságát és drogos-zűrös életvitelét, nekiindult, hogy gyalog megtegyen 1100 mérföldet az USA nyugati partjával párhuzamosan futó turistaúton. Reese Witherspoon már Strayed memoárjának megjelenése előtt lecsapott a megfilmesítési jogára, és Jean-Marc Vallée-ra (Mielőtt meghaltam) bízta, hogy rendezze meg a saját főszereplésével készülő filmet. Az érzelgősségtől kicsit tartunk, de Witherspoon szinte biztosan meggyőző alakítást nyújt.

A MOST VIOLENT YEAR (FEBRUÁR 26.)

J. C. Chandor csinált már két meglehetősen jó filmet, csak egyiket se látták túl sokan: a Krízispont egy másfél nap leforgása alatt játszódó feszes thriller, ami a 2008-as gazdasági válság kitörését mutatja be, a Minden odavanban pedig Robert Redford hánykolódik egyedül a tengeren kilyukadt jachtján. Az A Most Violent Year egy 80-as évek elején, New Yorkban játszódó krimidráma, amelyben egy vállalkozó házaspár próbál boldogulni egy erőszakos, gengszterek által uralt közegben. Öröm lesz Oscar Isaacet a Llewyn Davis világa után megint komoly főszerepben látni, és az sem hátrány, hogy a feleségét Jessica Chastain játssza.

Forrás: vs.hu

Ha tetszett, kedveld:  |  Ha nem tesztett, írd meg miért nem!

Oszd meg a cikket és nyerj...