A napi kávéfogyasztás közel 40%-kal csökkentheti a pitvarfibrilláció kockázatát
Egy friss vizsgálat teljesen új megvilágításba helyezi a kávéfogyasztás és a szívritmus-zavarok kapcsolatát: a mérsékelt koffeinbevitel nemhogy nem árt, de védő hatású is lehet.
Meglepő eredményre jutott egy új amerikai tanulmány: napi egy csésze koffeines kávé fogyasztása csökkentheti a pitvarfibrilláció (AFib) kialakulásának kockázatát — írja a ScienceDaily. A stroke és szívelégtelenség kockázatával is járó szívritmus-zavar világszerte egyre gyakoribb, részben az idősödő népesség, részben a rohamosan terjedő elhízás miatt.
A JAMA folyóiratban publikált kutatás volt az első randomizált klinikai vizsgálat, amely kifejezetten a kávé és az AFib kapcsolatát elemezte. A felmérésben 200 olyan rendszeres kávéfogyasztó vett részt, akiknek kórtörténetében pitvarfibrilláció is szerepelt. A 6 hónapos vizsgálat alatt a résztvevőket két csoportra osztották: az egyik csapat tagjai mindennap legalább egy csésze kávét fogyasztottak, míg a többiek nem ihattak kávét. A kutatás végére a kávét fogyasztók körében 39%-kal alacsonyabb volt a visszatérő AFib kockázata.
A kutatók szerint a kávéfogyasztás fokozhatja a fizikai aktivitást, enyhítheti a gyulladásokat, vízhajtó hatása révén pedig csökkentheti a vérnyomást is. A vizsgálat eredményei arra utalnak, hogy a mérsékelt koffeinfogyasztás nemcsak biztonságos, hanem védő hatású is lehet az AFib-bal szemben.
Forrás: Nébih