2016.09.22. 11:53:23 12219 321

Lehet, hogy most még jobban fogod imádni a sajtot!
A hír elolvasásával 500 Ft-tal növelheted a nyereményedet. Ha tag vagy, jelentkezz be, ha új vagy, regisztrálj itt (ingyenes)!

A sajtnak nincs könnyű dolga: zsíros és kalóriadús, ráadásul az olcsóbb fajták tele vannak tartósítószerekkel és mindenféle sajtba nem való dolgokkal. Ugyanakkor a jó minőségű sajtok fogyasztásával többet tehetsz az egészségedért, mint gondolnád!

Sajtok - PROAKTIVdirekt Életmód magazin és hírek - proaktivdirekt.com Sajtok

A fogyókúrázók valószínűleg a sajtmentességet választják, mondván túl zsíros az étrendjükhöz. Ezzel azonban lemaradnak egy finom és egészséges fogásról – állítja egy dán kutató csoport.

A Koppenhágai Egyetem kutatói több mint 130 felnőtt sajtevési szokásait vizsgáltak 12 héten át, akiket három csoportra bontottak. Az egyik csoport 80 g magas zsírtartalmú sajtot fogyasztott mindennap, a másik csoport 80 alacsony zsírtartalmú sajtot evett, a harmadik csoport pedig 90 g kenyeret lekvárral. Ezután megmérték mindhárom csoport koleszterinszintjét.

Azt találták, hogy a rossz (LDL) koleszterin szintek között nem igazán volt szignifikáns különbség a három csoport között a kísérlet végére. Nem volt számottevő különbség egyéb számokban sem, mint például a vércukorszint, inzulin vagy magas vérnyomás. Ugyanakkor a jó (HDL) koleszterinszint sokkal jobb volt azoknál az alanyoknál, akik zsíros vagy akár zsírszegény sajtot fogyasztottak, mint akik egyáltalán nem ettek sajtot, a szívünk tehát még profitálhat is a sajtfogyasztásból. Egyéb kutatások szerint a sajtok a májnak is jót tesznek, jó fehérje, D-vitamin és kalcium forrásnak számítanak, valamint segíthetnek a túlsúly leküzdésében is.

Ez persze nem azt jelenti, hogy gyakorlatilag vég nélkül habzsolhatjuk a sajtokat, és hogy akármennyit megehetünk belőlük, hiszen a kalóriatartalma még megmaradt, és a minőségre is oda kell figyelnünk. Délutáni nasinak egy almával, esetleg dióval társítva azonban tökéletes lehet, így tényleg bűntudat nélkül élvezhetjük az előnyeit.

Forrás: goodhousekeeping.com

Ha tetszett, kedveld:  |  Ha nem tetszett, írd meg miért nem!

Oszd meg a cikket és nyerj...

További cikkek a témában

A napi kávéfogyasztás közel 40%-kal csökkentheti a pitvarfibrilláció kockázatát

Egy friss vizsgálat teljesen új megvilágításba helyezi a kávéfogyasztás és a szívritmus-zavarok kapcsolatát: a mérsékelt koffeinbevitel nemhogy nem árt, de védő hatású is lehet.

Házi limonádék különleges ízekkel – Frissítő ötletek a nyár utolsó napjaira

Kevés ital idézi meg olyan tökéletesen a nyár hangulatát, mint egy jéghideg limonádé. Már egyetlen korty is a napsütéses délutánokat, a vízparti pihenést vagy a kertben töltött hosszú beszélgetéseket juttatja eszünkbe. Bár a klasszikus citromos változat örök kedvenc marad, érdemes időnként új ízekkel is kísérletezni.

Egyhavi fizetést is elveszíthetnek évente az endometriózissal élő nők

A menstruációs szabadságot és a rugalmas munkavégzést tartanák a legfontosabb segítségnek az endometriózissal élő nők, akiknél a fájdalom és a kimerültség miatt gyakoribb a munkahelyi hiányzás és romlik a munkateljesítmény – derül ki a Semmelweis Egyetem kutatóinak a Preventive Medicine Reports folyóiratban megjelent új tanulmányából. Az első nagyszabású közép-kelet-európai vizsgálat eredményei szerint az érintettek átlagosan évi 1757 euró jövedelemtől esnek el, ami nagyjából egyhavi magyar átlagkeresetnek felel meg. A becslés ráadásul csak a hiányzásokból eredő veszteséget veszi figyelembe; a csökkent munkateljesítményből és az egészségügyi kiadásokból fakadó költségeket nem.