2014.10.27. 20:43:25 9118 52

A kakaóbab vegyületeivel megelőzhető az időskori szellemi hanyatlás
A hír elolvasásával 500 Ft-tal növelheted a nyereményedet. Ha tag vagy, jelentkezz be, ha új vagy, regisztrálj itt (ingyenes)!

A kakaóbabban található természetes gyógyhatású vegyületcsoport, a flavonoidok segítségével egészséges idős embereknél megelőzhető a korral járó szellemi hanyatlás - erre a következtetésre jutottak a Columbia Egyetem tudósai.

Kakaó - PROAKTIVdirekt Életmód magazin és hírek - proaktivdirekt.com Kakaó

A kutatások - amelyekről a Nature Neuroscience online kiadásában jelent meg hétfőn tanulmány - szolgáltatják az első közvetlen bizonyítékokat arra, hogy a szellemi hanyatlás az agy egy bizonyos területéhez köthető és a folyamat meghatározott étrend segítségével visszafordítható.

A kor előrehaladásával romlanak a kognitív funkciók, a folyamat már a fiatal felnőttkorban kezdődik, de az első tünetei az 50-60-as években jelentkeznek. Ez a folyamat nem tévesztendő össze az elbutulással, leépüléssel járó Alzheimer-kórral - olvasható a ScienceDaily hírportálon.

A tanulmány vezető szerzője, Scott A. Small professzor korábbi állatkísérleteiben kimutatta, hogy a korral járó szellemi hanyatlás összefügg az emlékezetért és a térbeli tájékozódásért felelős agyterület, a hippokampusz meghatározott részén, az úgynevezett gyrus dentatusban (fogazott agytekervényben) bekövetkező elváltozásokkal.

A kutatócsoport ezúttal arra vállalkozott, hogy kiderítse, létezik-e az embernél ok-okozati összefüggés a gyrus dentatus elváltozásai és a korral járó szellemi hanyatlás között és visszafordítható-e a folyamat a kakaóbab flavonoidjainak segítségével. Régebbi kutatások során ugyanis bebizonyosodott, hogy ezek a vegyületek az egerek esetében elősegítik az idegsejtek közötti összekapcsolódásokat a fogazott agytekervényben.

A három hónapon át tartó vizsgálatokban 37 egészséges, 50 és 69 éves közötti önkéntes vett részt. A résztvevők fele magas, napi 900 milligramm flavonoidot tartalmazó italt fogyasztott, míg a kontrollcsoport étrendjében mindössze napi 10 milligramm vegyület szerepelt. A kutatás kezdetén és a végén az összes résztvevőt funkcionális mágneses rezonancia-vizsgálatnak (fMRI) vetették alá, amelynek során vizsgálták az agyterület anyagcseréjének milyenségéről tanúskodó vérellátást. Emellett valamennyi önkéntessel memóriateszteket is végeztettek.

"Az agyi képalkotó eljárás észrevehető változásokat mutatott ki azoknál, akik magas flavonoid-dózisokat szedtek" - közölte a tanulmány első szerzője, Adam M. Brickman docens.

A csoport tagjai szignifikánsan jobb eredményeket értek el a memóriateszteken is, az önkéntesek három hónap után a 30-40-esek szintjén teljesítettek. Scott A. Small professzor hangsúlyozta, hogy az eredmények hitelesítéséhez nagyobb résztvevőszám szükséges. A tudós egyben azt is hangsúlyozta, hogy a vizsgálatok során alkalmazott speciális ital nem azonos a csokoládéval, így óva intett mindenkit attól, hogy fokozott édességfogyasztással próbálja a kutatások során kimutatott eredményeket elérni.

Forrás: MTI

Ha tetszett, kedveld:  |  Ha nem tetszett, írd meg miért nem!

Oszd meg a cikket és nyerj...

További cikkek a témában

Mitől lesz tartós a nyári manikűr?

A nyár igazi próbatétel a manikűr számára. A napsütés, a homok, a klóros medencevíz, a sós tengervíz, a gyakori kézmosás és a kerti munkák mind olyan hatások, amelyek gyorsabban igénybe veszik a körmöket és a körömlakkot. Nem csoda, hogy sokan már néhány nap után lepattogzó lakkal, kiszáradt körömággyal vagy töredezett körmökkel szembesülnek. Pedig egy kis odafigyeléssel jelentősen meghosszabbíthatjuk manikűrünk élettartamát.

Arcápolási rutin 10 perc alatt a rohanó hétköznapokra

A zsúfolt hétköznapokban sokszor úgy érezzük, hogy minden perccel el kell számolnunk. A reggelek kapkodással telnek, este pedig már csak arra vágyunk, hogy minél hamarabb ágyba kerüljünk. Ilyenkor az arcápolás gyakran háttérbe szorul, vagy legfeljebb egy gyors arclemosásra jut idő. Pedig a bőrünk ilyenkor is ugyanúgy igényli a törődést, mint amikor több szabadidőnk van.

A nyári szemvédelem fontossága - Nem csak a bőrnek árthat az UV-sugárzás

Amikor a nyári egészségvédelemről beszélünk, legtöbbször a bőrünk jut eszünkbe. Naptej, kalap, árnyék, megfelelő fényvédelem – ezek a tanácsok szinte minden nyári magazinban és egészségügyi ajánlásban szerepelnek. Eközben azonban van egy szervünk, amely legalább annyira ki van téve a napsugárzás hatásainak, mégis jóval kevesebb figyelmet kap: a szemünk. Pedig a nyári hónapokban a szemeket is fokozott terhelés éri.